Måndag 17 augusti drar höstens träningspass igång för både nya och gamla medlemmar

Vi har då också begränsat nybörjarintag och schemat är uppdaterat med de tider som kommer gälla för de olika träningsgrupperna (se schema i menyn ovan).

Viktigt angående den rådande Covid-19 situationen i Sverige

Vi har efter noga övervägande och samråd med svenska kamsportsförbundets rekommendationer beslutat att starta upp tränarledda gruppträningar igen, men med några viktiga begränsningar. Vi har en mycket stor träningsmatta men för att ytterliggare skapa så mycket distans och utrymme som möjligt begränsar vi till att endast en grupp tränar på mattan vid ett tillfälle, dvs ingen delad matta under hösten. Det betyder att antal tränande individer samtidigt på mattan minskar och även att det blir färre pass i veckan under hösten. Vi har också en paus mellan varje pass så att alla ska kunna lämna mattan innan nästa grupp går på. Viktigta punkter att följa:

  • Är du förkyld, har feber, hosta, snuva, oförklarlig huvudvärk eller minsta spår av allmän sjukdom får du absolut inte beträda lokalen.
  • Ta med egen dricksflaska samt handduk om det behövs för att torka svett under pågående pass.
  • Byt om hemma innan och efter pass om möjligt för att minimera köbildning in till omklädningsrum. Tvätta dina träningskläder i 60 grader mellan varje pass.
  • 25 Personer får nu vistas på mattan i stora salen under pågående pass, mellan passen finns en 15 minuters paus för att så många så möjligt ska hinna lämna lokalen innan nya kommer.
  • Undvik all onödig kontakt som inte hör sporten till ex. kramar och hanslag.
  • Träning sker på eget ansvar. Ta stort ansvar för dig själv och värna om andra medlemmar.
  • Föräldrar till barn som inte deltar i barnets träning ombeds lämna stora salen eller lokalen. Det samma gäller anhöriga till den tränande.
  • Var extra noga med handhygien, och hygien överlag.
  • Sprita händer innan träning.
  • Sprita händer efter träning.
  • +70 år får inte vistas i lokalen.

Det är viktigt att alla tar ansvar och följer dessa punkter så att vi kan hålla verksamheten igång. Vi följer naturligtvis noga utvecklingen och skulle läget förändras kommer vi följa de rekommendationer som ges och ändra ovanstående efter situation. Vi hoppas naturligtvis att vi kan återgå till normal verksamhet så snart som möjligt.

—————

Kampsporter är otroligt bra träning fysiskt sett. Balans, motorik, kondition och styrka tränas samtidigt som mental styrka. Kampsport ger också ett inre lugn då man även jobbar mycket med det mentala och att hitta kraft och styrka inuti sig själv.

Praktiskt taget alla kan träna kampsport och fördelarna är många oavsett vilken stil du än väljer.

Läs mer om våra kampsporter på hemsidan

Är du intresserad av att börja som nybörjare, säkra en plats i gruppen genom att boka dig här!